Bacheloroppgave 2017
Studium: Dataingeniør
Tittel - norsk: Virtual
Activity, et VR-spill for bruk på tredemølle i rehabilitering og forebyggende
trening. |
Oppgave nr.: 18 |
Oppgavestiller: IIE NTNU |
|
Kontaktperson: Jan Harald Nilsen |
|
Telefon: 73559575 |
E-postadresse: jan.h.nilsen@ntnu.no |
Postadresse: |
|
Studenter: Ingvild Gravem, Rein
Holthe-Berg og Eirik Mikal Johannessen |
|
Veileder ved NTNU: Tore Berg
Hansen |
|
|
|
Sammendrag: Virtual Activity er en prototyp
utviklet i Unreal Engine 4 for HTC Vive og bruker trådløse kontrollere på føttene som
bevegelsessensorer. Spillet er ment for å støtte opp under rehabilitering,
brukes til forebyggende trening, teknikktrening eller å stimulere til
aktivitet. Abstract: Virtual Activity is a prototype developed in Unreal Engine 4
for HTC Vive and attaches the
wireless controllers to a
persons feet as motion trackers. The intention of the game is support for rehabilitation,
walking technique and
preventive exercises or to stimulate
activity. |
Hovedregelen er at studentoppgaver skal være offentlige. I særlige tilfeller kan partene bli enig om at hele eller deler av oppgaven skal være undergitt utsatt offentliggjøring i maksimalt 3 år, dvs. ikke tilgjengelig for andre enn student og bedrift i denne perioden.
Oppgaven skal være undergitt utsatt offentliggjøring i
ett år |
|
to år |
|
tre år |
|
(sett kryss bak antall år hvis dette punktet er aktuelt)
Behovet for utsatt offentliggjøring er begrunnet ut fra følgende:
|