Bacheloroppgave 2017
Studium: Dataingeniør

 

Tittel - norsk: Virtual Activity, et VR-spill for bruk på tredemølle i rehabilitering og forebyggende trening.
Tittel - engelsk: Virtual Activity, a VR game for use on treadmills in rehabilitation and preventive exercise.

 

Oppgave nr.: 18

Oppgavestiller: IIE NTNU

Kontaktperson: Jan Harald Nilsen

Telefon: 73559575

E-postadresse: jan.h.nilsen@ntnu.no

Postadresse:

Studenter: Ingvild Gravem, Rein Holthe-Berg og Eirik Mikal Johannessen

Veileder ved NTNU: Tore Berg Hansen

 

Sammendrag:

Virtual Activity er en prototyp utviklet i Unreal Engine 4 for HTC Vive og bruker trådløse kontrollere på føttene som bevegelsessensorer. Spillet er ment for å støtte opp under rehabilitering, brukes til forebyggende trening, teknikktrening eller å stimulere til aktivitet.

 

Abstract:

Virtual Activity is a prototype developed in Unreal Engine 4 for HTC Vive and attaches the wireless controllers to a persons feet as motion trackers. The intention of the game is support for rehabilitation, walking technique and preventive exercises or to stimulate activity.

Hovedregelen er at studentoppgaver skal være offentlige. I særlige tilfeller kan partene bli enig om at hele eller deler av oppgaven skal være undergitt utsatt offentliggjøring i maksimalt 3 år, dvs. ikke tilgjengelig for andre enn student og bedrift i denne perioden.

Oppgaven skal være undergitt utsatt offentliggjøring i 

ett år  

 

to år  

 

tre år

 

  

(sett kryss bak antall år hvis dette punktet er aktuelt)

Behovet for utsatt offentliggjøring er begrunnet ut fra følgende: