Bacheloroppgaver IDI Kalvskinnet våren 2017

IT-STØTTET BEDRIFTSUTVIKLING (ITBAITBEDR)

Nr

Oppgavestiller

Tittel, norsk

Tittel, engelsk

Studenter

Veileder

 

 

 

 

 

21

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Bærbare enheter, en sikkerhetstrussel for bedriften?

 
Mobile units, a security threat to the company?

Martin G. Rognskog, Jon Mauset

Bjørn Klefstad

22

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

En kartlegging og vurdering av sosiale mediers påvirkning på informasjonssikkerheten i Norske bedrifter.

A Research Study Regarding the Impact of Social Media on the Information Security in Norwegian Companies.

Thomas H. Meldal, Ruben A. Lysberg

Bjørn Klefstad

23

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Sikkerhetspolitikk i norske bedrifter.

Policies for security in norwegian businesses.

Rune H. Olsen, Tom A. Horsberg

Bjørn Klefstad

24

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Endringsledelse og sosiale medier internt i en bedrift.

Change management and internal social media.

Jørgen E. Seland

Jostein Engesmo

25

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Hvordan påvirker gjennomføringsevnen håndteringen av workarounds i IT-prosjekter?

How do the organization’s ability to accomplish affects the handling of workarounds in IT-projects?

Daniel Lorentzen, Geir B. Bryne

Jostein Engesmo

26

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Workarounds i IT-systemer.

Workarounds in IT-systems.

Audun Mamre, Petter Karlsrud

Jostein Engesmo

28

Kantega

Kunnskapsarbeid: å jobbe i det ukjente - En studie i et norsk IT-selskap .

Knowledge-work: working in the unknown - A case study of a Norwegian software company.

Vegard N. Grande, Olimpia Magliulo

Jostein Engesmo

29

Kantega

Hva er selvledelse og hvilken påvirkning har det på selvstyrte team.

What is self-leadership and how does it affect self-leading teams.

Stian Roska Langum, Jon L. Lien

Jostein Engesmo

34

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Kundelojalitetsprogrammer i ny drakt - De mobile applikasjonene.

Customer loyalty programs in new shape – The mobile applications.

Tine Bals, Vanja Fillan

Kirsti Berntsen

35

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Hva gjør Quora til et godt verktøy for deling av kunnskap, og hvordan det kan integreres iinad i organisasjoner.

What makes Quora a great tool for sharing of knowledge, and how it can be integrated within an organization.

Jonas Duvsete

Xiaomeng Su

38

Danske Bank

Digital kommunikasjon fra Danske Bank mot nyetablerte SMB.

Digital communication between Danske Bank and newly established SMEs.

Carl C Ghersetti, Sindre Laksemo, Bjørn B, Høgstedt, Øyvind Aune

Kirsti Berntsen

40

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Utsatt innlevering

 

Nicolay Nordli og Aslak Størksen

Kirsti Berntsen

41

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Hvordan jobber nye NTNU med informasjonssikkerhet? Likheter og forskjeller mellom de ulike campusene.

How does the new NTNU handle information security? Similarities and differences between the different campuses.

Simen Tiltnes

Greta Hjertø

42

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Trusler mot informasjonssikkerhet – analyse av trender.

Information Security Threats – A trend analysis.

Stefan Forbergskog, Adrian K. Berg, Mats Nordby

Greta Hjertø

43

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Hvor utbredt er kunnskapen om ISO standardene om informasjonssikkerhet i Norge.

How widespread is the knowledge of the ISO standards about information security in Norway.

Espen Bysting

Greta Hjertø

44

One Voice

Hvordan en spesielt utsatt bedrift burde takle truslene som knyttes til økt synlighet på internett.

How a particularly exposed business should mitigate the threats associated with having an online presence.

Håvard Wang, Ragnar Å. Rognstad

Xiaomeng Su

45

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Utviklingen av sosiale medier i Norge

The development of social media in Norway

Morten Haugmo

Thor Olsen

46

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Små bedrifters prioritering av sosiale medier.

Small companies' priority of social media

Jørgen Dahl Larssen

Thor Olsen

47

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Utbredelse, popularitet og verdi av sosiale nettverk blant store og små norske bedrifter.

The expanse, popularity and value of social networks in small and large Norwegian companies

Erlend F. Selli, Fredrikk Kvamme

Thor Olsen

50 (4E)

Egendefinert ved Stine Omland

  Forretningsplan.

Businessplan. 

Stine B. Omland, Hanne-Marthe Nyvold

Xiaomeng Su

51 (18E)

Siberianautotech AS

Komme i gang med salg på nett - Analysering av marked og utvikling av salgsplattform for en oppstartsbedrift.

  Getting started with a web store - Marketing analysis and developing a sales platform for a startup company

Kristian A. Kvakland, Sergey Kitaev, Jørgen Møller, Vetle Aske

Torstein Hjelle

52 (26E )

Egendefinert ved Emilie Neraas

Forretningsplan

 

Emilie Neraas

Xiaomeng Su

53 (45E)

Signicat

Suksessfaktorer ved innføring av IT-system.
En evaluering av smidig innføring av Salesforce hos Signicat
.

Factors influencing successful IT-system implementation.
An evaluation of agile Salesforce implementation at Signicat.

Silje Eriksen, Laila Gjertsen, Celina Svaleng, Eline Midtlyng

Torstein Hjelle

54 (46E)

Rana Blad AS

Identifisere kritiske suksessfaktorer ved Rana Blads digitaliseringsprosess.

Identifying the success criteria behind Rana Blad’s digitalization process.

Sindre Røkke, Markus Isaksen

Greta Hjertø

55 (52E)

PipeLife Norge AS

Informasjonssikkerhetsstyring hos Pipelife Norge AS.

Information Security Management System at Pipelife Norge AS.

Elisabeth Z. Edvardsen, Ane K. Skogseth, Jorid A. Trandem, Ingrid A. Østerås

Greta Hjertø

56 (53E)

Evry AS

Hvordan kan en chatbot bidra til en bedre bankhverdag for kundene.

How can a chatbot contribute to better banking for customers.

Christer E. Kartum, Mats E. Lødemel

Torstein Hjelle

57 (57E)

Egendefinert oppgave

En analyse av nødvendigheten av forretningsplan som suksessfaktor for enkeltpersonforetak med tjenestetilbud innen SharePoint og webutvikling – Vil en slik virksomhet kunne overleve i markedet?

An analysis of the necessity of a business plan as a success factor for a sole proprietorship with services in SharePoint and web development – Will such a business be able to survive in the market?

Joakim G. Antonsen

Leif Erik Opland

58 (61E)

Institutt for datateknologi og informatikk, NTNU

Arena for erfaringsdeling - NTNUs overgang fra It’s Learning til Blackboard.

Arena for experience sharing - NTNUs transition from It’s Learning to Blackboard.

Stine S. Brennhaug

Torstein Hjelle

59 (66E)

Egendefinert oppgave

Delingsøkonomi i Norge - Påvirkes hotellnæringen av Airbnbs satsing i Norge?

Norwegian sharing economy - Is the hotel industry affected by Airbnb's initiative in Norway?

Mari Bjørnstad

Leif Erik Opland

60

Egendefinert oppgave

Bitcoin i Norge - Gullgruve eller fallgruve?

Bitcoin in Norway - a road to riches or a road to ruin? 

Kristian Myran Sørvig

Kirsti Berntsen